Drobečková navigace

Úvod > ŠD a ŠJ > Školní jídelna > Důležité informace ŠJ

Důležité informace školní jídelny

Projekt MSK - schváleny obědy zdarma

Vážení rodiče, zákonní zástupci,

dovolujeme si Vás informovat, že v průběhu včerejšího dne přišla z KÚ Moravskoslezského kraje oficiální informace o účasti naší školy v dotačním programu pod názvem „Bezplatné stravování ve školách pro školní rok 2025/2026“.

Vzhledem k působnosti dotačního programu zpětně od 1. září 2025, budou žáci do programu zařazeni následujícím způsobem:

    • Žáci, kteří se od začátku školního roku již ve školní jídelně stravují a zákonní zástupci uhradili stravné v hotovosti a doručili škole přihlášku i potvrzení Úřadu práce před 1. září, budou do projektu zařazeni od 1. září 2025.
    • Žáci, kteří se od začátku školního roku již ve školní jídelně stravují a zákonní zástupci doručili škole přihlášku i potvrzení Úřadu práce v průběhu září, budou do projektu zařazeni od 1. října 2025.
    • Žáci, kteří se od začátku školního roku ještě ve školní jídelně nestravovali a zákonní zástupci doručí škole přihlášku i potvrzení Úřadu práce v průběhu září či později, budou do projektu zařazeni od data doručení potřebných dokladů.

Zákonným zástupcům, kteří doručili potřebné doklady před začátkem školního roku a uhradili stravné v hotovosti na pokladně školní jídelny, bude po připsání dotace na účet školy částka za stravné postupně vracena.

Děkuji za spolupráci.
S pozdravem
Mgr. Martin Macháč
ředitel školy

 

Projekt MSK - obědy zdarma

Vážení rodiče, zákonní zástupci,

dovolujeme si Vás informovat, že naše organizace zatím nebyla vybrána k účasti v dotačním programu Moravskoslezského kraje pod názvem „Bezplatné stravování ve školách pro školní rok 2025/2026“.

Konečné rozhodnutí o zařazení naší školy do programu se dozvíme během měsíce září 2025 po zasedání zastupitelstva Moravskoslezského kraje.

Proto je zapotřebí, aby ti z Vás, kteří již podali přihlášku do dotačního programu a budou mít zájem o stravování v měsíci září 2025, uhradili stravné v hotovosti na pokladně školní jídelny. V případě dodatečného zařazení školy do tohoto programu zpětně od měsíce září Vám bude částka za stravné vrácena.

Pokud bude dotační program pro naši školu dodatečně schválen, ale z Vaší strany nebude zájem o stravování v měsíci září, pak v případě zařazení od října musíte opětovně doložit potvrzení o pobírání přídavku na dítě (tento nesmí být starší 3 měsíců).

V případě zájmu o zařazení do projektu, prosím tedy o úhradu v hotovosti.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem
Mgr. Martin Macháč
ředitel školy

Projekt MMFM - obědy zdarma

Vážení rodiče, zákonní zástupci,

dovolujeme si vás informovat, že náš zřizovatel, Statutární město Frýdek-Místek, zavádí od října 2024 opětovně příspěvek na obědy pro žáky.

Účast v projektu je dobrovolná a podmínkou účasti je pobírání přídavku na dítě a zároveň trvalý pobyt žáka na území města Frýdku-Místku. Příspěvek je ve výši částky, kterou rodiče za obědy platí.

Přihlášení do projektu je snadné. K dispozici jsou formuláře v elektronické i papírové podobě. K přihlášce rodič pouze doplní potvrzení o pobírání přídavku na dítě anebo toto potvrzení může nahradit jednoduchým čestným prohlášením, že tyto přídavky pobírá.

Formulář v elektronické podobě najdete na našich stránkách: www.5zsfm.cz nebo jej obdržíte fyzicky na sekretariátu ředitele příp. ve školní jídelně. V případě nejasností vám samozřejmě pomůžeme formulář vyplnit.

S úctou
Mgr. Martin Macháč
ředitel školy

Přihláška k projektu "Příspěvek na obědy na ZŠ ve FM (DOCX)

Ukončení stravování u bezhotovostního styku hlásíme vždy u pokladny ŠJ

Zrušit písemně závazek platby inkasem. Bez řádného ukončení bude pokračující přihlášení posuzováno jako přihlášení s vymahatelným dluhem.

Identifikace strávníků

      • prováděna čipem, který si hradí strávník
      • čip není přenosný na jiného strávníka a je platný po celou dobu stravování ve školní jídelně
      • bez platného čipu nebude oběd vydán
      • při ztrátě nebo poškození je strávník povinen si zakoupit čip nový
      • dodavatel čipu poskytuje záruku pouze 12 měsíců
      • za zapomenutý čip bude vydán doklad k výdeji oběda u pokladny ŠJ

A tady jsou všechny informace pohromadě:

Po ukončení stravování vrátí strávník čip na pokladně ŠJ, kde mu bude vrácena záloha (čip nesmí být poškozen). Pokud tak neučiní do jednoho roku, čip bude vyřazen z evidence a záloha nebude vrácena.

      • Provozní hodiny pokladny ŠJ: 11:00-13:45
      • Výdej obědů cizí strávníci: 11:00-11:15

Ceny stravy

      • Žáci 7-10 let: 34 Kč
      • Žáci 11-14 let: 36 Kč
      • Žáci 15- více let: 39 Kč
      • Cizí strávníci: 92 Kč
      • Doplatek za neodebranou stravu: 32 Kč.

Výše úhrady oběda pro žáky ZŠ je závislá na jejich věku, kterého dosáhnou v daném školním roce. Rozhodující školní rok je vždy od 1.9. do 31.8. následujícího roku

Odhlašování telefonicky

      • E-mail neslouží k odhlašování obědů!!!
      • Den předem od 11:00 – 13:45 h – pouze na tel. čísle: +420 558 604 256 – p. Hillová
      • Aktuální den od 06:30 – 07:00 h – pouze na tel. čísle: +420 558 604 255 – p. Rajnochová
      • Poslední pracovní den v měsíci se ruší ranní telefonické odhlašování z důvodu uzávěrky stravného a prodeje na nový měsíc. Odhlásit se můžete den dopředu do 13:45 hod.

Způsob platby ŠJ

      • souhlas k inkasu z účtu z jiných bank nejpozději k 1. v měsíci na daný měsíc na číslo účtu : 2254225444/ 5500
      • hotově-platba na pokladně ŠJ ve výjimečných případech, vždy 2 poslední dny ve starém měsíci a 2 dny v novém měsíci.

ŠJ nabízí možnost výběru ze dvou jídel, a to ve dnech, pondělí až čtvrtek. V pátek jen jedno jídlo. Změna obědu na č.2 se provádí vždy 2 pracovní dny dopředu do 13:50h. Ve dnech výběru stravného na nový měsíc lze změnu provést až po zaplacení (přihlášení na nový měsíc)

Informace pro strávníky bezhotovostní platby: inkaso

      • Stravné za daný měsíc budeme inkasovat k 1.dni daného měsíce s odečtem odhlášek za minulý měsíc!!!
      • Pokud peníze nebudou připsány na účet do 10.dne téhož měsíce, rušíme od příštího měsíce platbu inkasem!!! Po zrušení inkasa, platba pouze hotově!!!
      • V případě, že ukončíte stravování a platíte inkasem, jste povinni nahlásit ukončení stravování na pokladně školní jídelny a až poté zrušit inkaso u své banky!!!

Pokud nebude ukončení stravování řádně nahlášeno a zrušeno na pokladně ŠJ, je možná vznik vymahatelného dluhu ze strany školní jídelny!!!

Provozní řád ŠJ je vyvěšen na nástěnce u vstupu do budovy školní jídelny nebo na stránkách školy www.5zsfm.cz

Změna jídelního lístku - možná!!!

Upozornění školní jídelny pro strávníky - důležité čtěte!!!

    • S platností od 01.01.2012 ŠJ za neodhlášenou stravu účtuje věcné a režijní náklady na přípravu jídla.
    • První den neplánované nepřítomnosti lze strávníkovi poskytnout jídlo v rámci školního stravování za výši finančního normativu( § 4 odst. 9 vyhlášky č. 107/2005 Sb.). Jídlo si může vyzvednout do nosičů (v době od 11:00 do 11:15 h).
    • Bude – li však strávník nemocen několik dní, pak od druhého dne jeho nepřítomnosti, kdy nebude ve škole se už nejedná o školní stravování ( s odkazem na § 122 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb).
    • Strávník je povinen si jídlo odhlásit v době nepřítomnosti !!!
    • Jestliže si strávník od druhého dne nepřítomnosti ve škole jídlo neodhlásí, neodhlášená strava propadá a bude mu řádně vyúčtována úhrada věcných a režijních nákladů. Strávníci platící stravu v hotovosti budou doplatky za neodhlášenou stravu platit hotově na pokladně ŠJ. Strávníkům platících přes banku (inkasem) bude částka navýšena o doplatek za neodhlášenou stravu.
    • Odhlašovat obědy lze na pokladně ŠJ, přes internet po zavedení hesla na pokladně ŠJ nebo telefonicky.
    • Povinnosti strávníka je respektovat a dodržovat předpisy týkající se školního stravování, odhlašovat a přihlašovat obědy podle stanovených pravidel, aby nedocházelo k neoprávněnému odběru jídel za úplatu určenou pro školní stravování. (§ 123 odst. 3 zákona č. 561/2004) .
    • Do kategorie jsou strávníci zařazeni podle věku, kterého dosáhnou ve škol. roce (září – srpen) dle vyhl.107/2005 Sb.
    • Objednávky, výdej, kontrola obědů je prováděna použitím čipů.
    • Při ztrátě nebo poškození je nutno zakoupit čip nový.