Důležité informace školní jídelny
Projekt MSK - schváleny obědy zdarma
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
dovolujeme si Vás informovat, že v průběhu včerejšího dne přišla z KÚ Moravskoslezského kraje oficiální informace o účasti naší školy v dotačním programu pod názvem „Bezplatné stravování ve školách pro školní rok 2025/2026“.
Vzhledem k působnosti dotačního programu zpětně od 1. září 2025, budou žáci do programu zařazeni následujícím způsobem:
- Žáci, kteří se od začátku školního roku již ve školní jídelně stravují a zákonní zástupci uhradili stravné v hotovosti a doručili škole přihlášku i potvrzení Úřadu práce před 1. září, budou do projektu zařazeni od 1. září 2025.
- Žáci, kteří se od začátku školního roku již ve školní jídelně stravují a zákonní zástupci doručili škole přihlášku i potvrzení Úřadu práce v průběhu září, budou do projektu zařazeni od 1. října 2025.
- Žáci, kteří se od začátku školního roku ještě ve školní jídelně nestravovali a zákonní zástupci doručí škole přihlášku i potvrzení Úřadu práce v průběhu září či později, budou do projektu zařazeni od data doručení potřebných dokladů.
Zákonným zástupcům, kteří doručili potřebné doklady před začátkem školního roku a uhradili stravné v hotovosti na pokladně školní jídelny, bude po připsání dotace na účet školy částka za stravné postupně vracena.
Děkuji za spolupráci.
S pozdravem
Mgr. Martin Macháč
ředitel školy
Projekt MSK - obědy zdarma
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
dovolujeme si Vás informovat, že naše organizace zatím nebyla vybrána k účasti v dotačním programu Moravskoslezského kraje pod názvem „Bezplatné stravování ve školách pro školní rok 2025/2026“.
Konečné rozhodnutí o zařazení naší školy do programu se dozvíme během měsíce září 2025 po zasedání zastupitelstva Moravskoslezského kraje.
Proto je zapotřebí, aby ti z Vás, kteří již podali přihlášku do dotačního programu a budou mít zájem o stravování v měsíci září 2025, uhradili stravné v hotovosti na pokladně školní jídelny. V případě dodatečného zařazení školy do tohoto programu zpětně od měsíce září Vám bude částka za stravné vrácena.
Pokud bude dotační program pro naši školu dodatečně schválen, ale z Vaší strany nebude zájem o stravování v měsíci září, pak v případě zařazení od října musíte opětovně doložit potvrzení o pobírání přídavku na dítě (tento nesmí být starší 3 měsíců).
V případě zájmu o zařazení do projektu, prosím tedy o úhradu v hotovosti.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Mgr. Martin Macháč
ředitel školy
Projekt MMFM - obědy zdarma
Vážení rodiče, zákonní zástupci,
dovolujeme si vás informovat, že náš zřizovatel, Statutární město Frýdek-Místek, zavádí od října 2024 opětovně příspěvek na obědy pro žáky.
Účast v projektu je dobrovolná a podmínkou účasti je pobírání přídavku na dítě a zároveň trvalý pobyt žáka na území města Frýdku-Místku. Příspěvek je ve výši částky, kterou rodiče za obědy platí.
Přihlášení do projektu je snadné. K dispozici jsou formuláře v elektronické i papírové podobě. K přihlášce rodič pouze doplní potvrzení o pobírání přídavku na dítě anebo toto potvrzení může nahradit jednoduchým čestným prohlášením, že tyto přídavky pobírá.
Formulář v elektronické podobě najdete na našich stránkách: www.5zsfm.cz nebo jej obdržíte fyzicky na sekretariátu ředitele příp. ve školní jídelně. V případě nejasností vám samozřejmě pomůžeme formulář vyplnit.
S úctou
Mgr. Martin Macháč
ředitel školy
Přihláška k projektu "Příspěvek na obědy na ZŠ ve FM (DOCX)
Ukončení stravování u bezhotovostního styku hlásíme vždy u pokladny ŠJ
Zrušit písemně závazek platby inkasem. Bez řádného ukončení bude pokračující přihlášení posuzováno jako přihlášení s vymahatelným dluhem.
Identifikace strávníků
- prováděna čipem, který si hradí strávník
- čip není přenosný na jiného strávníka a je platný po celou dobu stravování ve školní jídelně
- bez platného čipu nebude oběd vydán
- při ztrátě nebo poškození je strávník povinen si zakoupit čip nový
- dodavatel čipu poskytuje záruku pouze 12 měsíců
- za zapomenutý čip bude vydán doklad k výdeji oběda u pokladny ŠJ
A tady jsou všechny informace pohromadě:
Po ukončení stravování vrátí strávník čip na pokladně ŠJ, kde mu bude vrácena záloha (čip nesmí být poškozen). Pokud tak neučiní do jednoho roku, čip bude vyřazen z evidence a záloha nebude vrácena.
- Provozní hodiny pokladny ŠJ: 11:00-13:45
- Výdej obědů cizí strávníci: 11:00-11:15
Ceny stravy
- Žáci 7-10 let: 34 Kč
- Žáci 11-14 let: 36 Kč
- Žáci 15- více let: 39 Kč
- Cizí strávníci: 92 Kč
- Doplatek za neodebranou stravu: 32 Kč.
Výše úhrady oběda pro žáky ZŠ je závislá na jejich věku, kterého dosáhnou v daném školním roce. Rozhodující školní rok je vždy od 1.9. do 31.8. následujícího roku
Odhlašování telefonicky
- E-mail neslouží k odhlašování obědů!!!
- Den předem od 11:00 – 13:45 h – pouze na tel. čísle: +420 558 604 256 – p. Hillová
- Aktuální den od 06:30 – 07:00 h – pouze na tel. čísle: +420 558 604 255 – p. Rajnochová
- Poslední pracovní den v měsíci se ruší ranní telefonické odhlašování z důvodu uzávěrky stravného a prodeje na nový měsíc. Odhlásit se můžete den dopředu do 13:45 hod.
Způsob platby ŠJ
- souhlas k inkasu z účtu z jiných bank nejpozději k 1. v měsíci na daný měsíc na číslo účtu : 2254225444/ 5500
- hotově-platba na pokladně ŠJ ve výjimečných případech, vždy 2 poslední dny ve starém měsíci a 2 dny v novém měsíci.
ŠJ nabízí možnost výběru ze dvou jídel, a to ve dnech, pondělí až čtvrtek. V pátek jen jedno jídlo. Změna obědu na č.2 se provádí vždy 2 pracovní dny dopředu do 13:50h. Ve dnech výběru stravného na nový měsíc lze změnu provést až po zaplacení (přihlášení na nový měsíc)
Informace pro strávníky bezhotovostní platby: inkaso
- Stravné za daný měsíc budeme inkasovat k 1.dni daného měsíce s odečtem odhlášek za minulý měsíc!!!
- Pokud peníze nebudou připsány na účet do 10.dne téhož měsíce, rušíme od příštího měsíce platbu inkasem!!! Po zrušení inkasa, platba pouze hotově!!!
- V případě, že ukončíte stravování a platíte inkasem, jste povinni nahlásit ukončení stravování na pokladně školní jídelny a až poté zrušit inkaso u své banky!!!
Pokud nebude ukončení stravování řádně nahlášeno a zrušeno na pokladně ŠJ, je možná vznik vymahatelného dluhu ze strany školní jídelny!!!
Provozní řád ŠJ je vyvěšen na nástěnce u vstupu do budovy školní jídelny nebo na stránkách školy www.5zsfm.cz
Změna jídelního lístku - možná!!!
Upozornění školní jídelny pro strávníky - důležité čtěte!!!
- S platností od 01.01.2012 ŠJ za neodhlášenou stravu účtuje věcné a režijní náklady na přípravu jídla.
- První den neplánované nepřítomnosti lze strávníkovi poskytnout jídlo v rámci školního stravování za výši finančního normativu( § 4 odst. 9 vyhlášky č. 107/2005 Sb.). Jídlo si může vyzvednout do nosičů (v době od 11:00 do 11:15 h).
- Bude – li však strávník nemocen několik dní, pak od druhého dne jeho nepřítomnosti, kdy nebude ve škole se už nejedná o školní stravování ( s odkazem na § 122 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb).
- Strávník je povinen si jídlo odhlásit v době nepřítomnosti !!!
- Jestliže si strávník od druhého dne nepřítomnosti ve škole jídlo neodhlásí, neodhlášená strava propadá a bude mu řádně vyúčtována úhrada věcných a režijních nákladů. Strávníci platící stravu v hotovosti budou doplatky za neodhlášenou stravu platit hotově na pokladně ŠJ. Strávníkům platících přes banku (inkasem) bude částka navýšena o doplatek za neodhlášenou stravu.
- Odhlašovat obědy lze na pokladně ŠJ, přes internet po zavedení hesla na pokladně ŠJ nebo telefonicky.
- Povinnosti strávníka je respektovat a dodržovat předpisy týkající se školního stravování, odhlašovat a přihlašovat obědy podle stanovených pravidel, aby nedocházelo k neoprávněnému odběru jídel za úplatu určenou pro školní stravování. (§ 123 odst. 3 zákona č. 561/2004) .
- Do kategorie jsou strávníci zařazeni podle věku, kterého dosáhnou ve škol. roce (září – srpen) dle vyhl.107/2005 Sb.
- Objednávky, výdej, kontrola obědů je prováděna použitím čipů.
- Při ztrátě nebo poškození je nutno zakoupit čip nový.